Bytespool?

Här diskuterar vi möjligheterna och möjliga tillvägagångssätt gällande en lånepol med kanske verktyg men även andra saker. När och om diskussionen närmar sig ett slut överför vi detta ämne till Den friamarknads delen av forumet.

Moderatorer: elZoido, n0sferatus

Bytespool?

Inläggav knivjohan » 08 11 14, 3:20

Mats o Ja (knivjohan) kom på att det vore väldigt eftertraktat med någon sorts verktygspool, eller nästan vilken j++a pool som helst,
u name it.
Lite till kvanns/minns är vi ju i behov av saker, men även besitter saker som vi nästan aldrig använder. : Anta att jag köper en laddningsbar borrmaskin; dyr men nödvändig. Den kommer aif att ligga oanvänd till 95 procent. Ändå kanske jag någon gång saknar en sticksåg,bockfot,fockskot,rotskott,måttsatt,matttskotttccdasa
Ja ni fattar.. fundera på det lite den som kan.
Sabeljonn
knivjohan
Dumpster Dipper

Inläggav frithiof » 08 11 14, 6:28

Bra idé Johan (och Mats)!

jag är ju i exil i förhållande till de flesta här men det kanska har tillkommit några skåningar nuförtiden?

Hur skulle en sån här pool funka? typ en sida där vi skriver upp vad vi har och så får en höra av sig till den som har nåt när en behöver det?
eller?
Användarvisningsbild
frithiof
Site Admin

Inläggav knivjohan » 08 11 18, 10:17

Det tål att spåna på.. problemet kan vara att skapa ett säkert utlånande, även utanför en snäv krets av kompisar.
Kanske får man bara låna om man har registrerat sej som användare och lagt ut egna verktyg till poolen. Då är man åtminstonne spårbar.
Men sen är frågan om det räcker. Man får också fråga sej vad som händer vid onormalt slitage.. Men kanske spånkorgen nu börjat rulla
knivjohan
Dumpster Dipper

Inläggav n0sferatus » 08 11 28, 7:31

jag forsoker starta upp en indien-fraktion, det gar lite sa dar.. men lanepool verkar ju som en finfin ide, till en borjan kan man ju bara lana ut till kompisar, bekanta eller andra man litar pa har pa friskit och sen kan man ju meddela vilka det gar att lita pa sov.. jag kan tex ga i god for flera har pa forumet, sa de som litar pa mig kan saledes lita pa alla de personerna, och vise versa, kanske ar det nagon som kan ga i god for mig och andra osv.. nagon form av vouching-system eller vad de kallar det pa couch-surfing..

lycka till!
n0sferatus
Dumpster Zissou

cykelverktyg finnes

Inläggav marsianmejler » 09 04 22, 3:42

sitter på en hel del verktyg för hojfix. bara att PMa
marsianmejler
Dumpster Spotter

Återgå till lånepol?..