ska vi ta bort reklamen? (och hur ska det isåfall bekostas?)

Diskutera, fråga eller kom med förslag på hur fri skit kan utvecklas och bli bättre..

Moderatorer: elZoido, Moe, n0sferatus

ska vi ta bort reklamen? (och hur ska det isåfall bekostas?)

Inläggav n0sferatus » 07 11 23, 11:27

MacHaddock skrev:Bild

Jag är inte helt säker på att jag förstår allt på den prislistan men det kan vara så att det bara kostar oss en och femti.

jag är inte heller helt säker, eller jag menar, listan kan väl bara läsas på ett sätt?! - men 1,50, det låter verkligen allt för billigt!

anser i alla fall att detta verkligen är värt att kolla upp, för en sådan struntsumma skulle det verkligen vara skönt att bli av med all reklam! och om det skulle vara dyrare; vi skulle kanske kunna ha en insamling, en krona var? eller varför inte sälja lite containerfynd och donera pengarna till det större ändamålet (the greater cause)?

tankar kring detta? är det bara jag som stör mig på reklam(en)?
n0sferatus
Dumpster Zissou

1 och 50

Inläggav MacHaddock » 07 11 23, 12:53

Asså om det är 1 och 50 det kostar kan jag tänka mig att stå för det (säger Axel och tar på sig spenderarbyxorna)

Men detta tycker jag verkligen är något som vi behöver diskutera.

Kom igen nu folk spotta ur er era åsikter!
Användarvisningsbild
MacHaddock
Dumpster Zissou

Inläggav Opus12 » 07 11 23, 7:06

För mig är det strunt samma. Tänker inte ens på reklamen. Och tycker man det är sjukt jobbigt så fixar man ju bara sån ad-blocker.

Mina 2 cent.
Opus12
Dumpster Spotter

Inläggav n0sferatus » 08 04 23, 10:41

känner att denna tråds relevans precis ökade med 700 procent, har nu helt plötsligt, så fort man går in på sidan, dykt upp en "sponsored listings" på högersidan av skärmen. hjälper inte heller om man klickar ner den, varje gång man går in på en ny underavdelning på forumet så poppar den upp igen, är ju inte bara störande utan rent opraktisk också då den blockerar delar av sidan/texten/forumet..

bort med reklamen nu är allt jag har att säga!
andra tankar?
n0sferatus
Dumpster Zissou

Re: ska vi ta bort reklamen? (och hur ska det isåfall bekostas?)

Inläggav n0sferatus » 10 01 20, 12:05

Nu börjar detta bli mer än en trivialitet! Så fort jag är inne på sidan poppar det med ca 30 sekunders intervall upp ett litet fönster som säger "annonserna på denna sida visas inte korrekt. avinstallera adblocker och uppdatera sidan." och det går inte att göra något innan man trycker på "ok". Det är faktiskt så illa att även om jag surfar runt på en annan sida med friskit i bakgrunden så kastas jag var 30:e sekund tillbaka till friskit och måste klicka på "ok" för att ens kunna växla fönster. Bort med reklamen nu! och klart fan den inte visas korrekt, jag har ju medvetet sett till att den inte ska göra det!
n0sferatus
Dumpster Zissou

Re: ska vi ta bort reklamen? (och hur ska det isåfall bekostas?)

Inläggav Anti » 10 01 20, 2:32

Varför flyttar inte sidan till en gratis host? Det är troligen inte så att trafiken på sidan är så hög att man slår i taken.

Jag har använt byethost.com förut och det funkade ok. Sidan var inte världens snabbaste men den var helt gratis utan reklam.
Gå med i Sveriges största och snabbaste växande Freecycle-grupp, Freecycle-gruppen i Göteborg.
Adress: http://www.freecyclegbg.se
Användarvisningsbild
Anti
Dumpster Diver

Återgå till Fri Skit